DANSSHOW 2023

CC DEN HOOGEN PAD ADEGEM - 27 & 28 MEI 14:30 & 19:00

Lees onderstaande aandachtig!

In dit filmpje geeft uitleg over hoe het aanmelden/afmelden van een leerling voor de Dansshow verloopt.
Ook zie je er hoe je tickets kunt kopen, maar dat is pas voor na 3 april 2023. 

Controleer op onderstaand schema wanneer de groepen van uw zoon, dochter of uzelf verwacht worden in CC den Hoogen Pad (Adegem) voor repetitie/uitvoering. Let op dit voor elk repetitiemoment en uitvoerdag aan te geven en voor elke leerling.

Lees onderstaande aandachtig!

Dit jaar organiseren we terug een ‘echte’ dansshow, zoals we die kennen van voor corona. Een show met kostuums, licht en een finaledans, waar ook 1 thema centraal staat.

We werken met een A en B show waaronder de leerlingen zijn verdeeld.
De middagshows starten om 14:30. De avondshows starten om 19:00

Peuters/Kleuters
De peuters en kleuters zullen zowel in de middag- als avondshow deelnemen. Wij weten dat dit een lange dag is. Daarom voorzien een aparte, rustige kleedkamer. In deze kleedkamer zijn spelletjes en speelgoed aanwezig.

BENODIGHEDEN
Voor de dansshow voorzien wij alle kostuums voor de dansers.
Iedereen voorziet een zwarte onderbroek en zwarte haarrekkers.
Voor de finaledans draagt iedereen een Movimentot-shirt en een zwarte legging (jongens mogen een broek dragen). Bestel je t-shirt tijdig via https://www.noola.be/shop/category/dansscholen-academies-dansschool-movimento-65

Wat is er belangrijk om te weten?
Wanneer je meedoet, show A en/of show B.
Wanneer je wordt verwacht tijdens het oefenen van de finaledans.
Wanneer je pré-generale en generale repetitie is.
Wanneer je repetitie is tijdens de gerneraleweek.

Je bekijkt aan de hand van deze 2 zaken of je kan deelnemen of niet en bevestigt je aan- of afwezigheid voor vrijdag 24 maart.
Kan ik deelnemen aan de show als ik niet op de generale aanwezig kan zijn? Dit laten we normaal niet toe maar kan uitzonderlijk na overleg met de dansdocent.
De generale repetities alsook de dansshow zelf gaan door in CC Den Hoogen Pad te Adegem.

BAR
Als je je zoon of dochter komt afzetten op de show, kan je ter plaatse wachten. Wij zullen zorgen dat de bar open is. Zo vallen de ritjes mee voor de ouders en kunnen jullie de school steunen door iets te drinken aan een democratische prijs. WIN-WIN voor iedereen 😉

 

VEEL GESTELDE VRAGEN (klik)

Voor de leerlingen van ballet: Kijk zeker na dat er geen gaten in de collants zitten.

ALLE kledij die je meebrengt voorzie je van jouw naam! Iedereen heeft een Movimentoshirt dus een omwisseling is snel gebeurd. Dit is zeer belangrijk om verloren kledij zo snel mogelijk te kunnen bezorgen aan de juiste persoon. En geloof me: in de grote kleedkamers kan er al eens iets verloren gaan.

Alles wat je meebrengt (kledij, eten, een spelletje) gaat in 1 grote box. Géén extra losse tasjes of zakjes. Zo heeft elke danser 1 box en behouden we het overzicht.

Een spelletje of boek meebrengen voor tussendoor mag. Laat echter alle dure spullen (gsm’s, ipods….) thuis. Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal.

Tijdens het gehele showweekend wordt er verwacht dat ouders hun kinderen ‘afzetten’ op het gevraagde uur. Ouders zijn in de zaal of kleedkamers niet toegelaten… Maar dan zal de verrassing tijdens de voorstelling nog groter zijn 

Tussen de 2 voorstellingen op zondag hebben de kinderen geen tijd om naar huis te gaan. Ouders kunnen wel tussen de 2 voorstellingen langskomen en samen met hun kind eten in de cafetaria

Wij steken veel tijd in het voorzien van repetities, zodat iedereen zelfzeker op het podium kan staan en we zo een mooi geheel kunnen maken. Een communie van broer of zus is een geldige reden voor afwezigheid, andere zaken niet.

Wij steken veel tijd in het voorzien van repetities, zodat iedereen zelfzeker op het podium kan staan en we zo een mooi geheel kunnen maken. Een communie van broer of zus is een geldige reden voor afwezigheid, andere zaken niet.

Wij steken heel veel tijd in het voorzien van repetities, zodat iedereen zelfzeker op het podium kan staan en we zo een mooi geheel kunnen maken. Een communie van broer of zus is een geldige reden voor afwezigheid, andere zaken niet.

Alle 12+ groepen doen in show A en B mee behalve modern 12+14 A/B en B/C.

Van peuter tot volwassenen, elke danser die deelneemt aan de show zal deelnemen aan de finale dans en heeft een T-shirt nodig. Dans je niet mee tijdens de show, dan heb je geen T-shirt nodig.

Nee, kleding via Noola kan je niet laten leveren in de dansschool, enkel thuis.

Nee, deze zijn bij 4 groothandels in 3 landen niet verkrijgbaar. We raden aan een maat groter te bestellen.

Ja, iedereen blijft tot het einde van de voorstelling, tijdens de voorstelling naar huis gaan is niet mogelijk.

Nee, dit is niet mogelijk. Voor alle duidelijkheid: zowel op zaterdag als zondag wordt de show tweemaal uitgevoerd en elke show heeft een korte pauze. We spreken hier over die pauze binnenin een show.

Dit kan wel, dit moet wel gemeld worden bij de begeleiders.

Het liefste hebben we dat de leerlingen twee keer meedansen. De kleuters oefenen in de les hun plaatsen en als dit in de avondshow anders is moeten ze twee plaatsen van buiten kennen. Het is voor de kleuters inderdaad een lange dag, maar er zijn zeker ook voldoende rustige momentjes. De tijd die kleuters moeten wachten wordt opgevuld met kleuren, spelletjes, tussendoortje eten enz. Er zal altijd genoeg begeleiding voorzien zijn. In overleg met de docent kunnen de mogelijkheden besproken worden.

Iedereen brengt zelf een tussendoortje en/of een lunchpakket mee, voldoende water, een koek (zonder chocolade) of een stuk fruit. Gelieve alles te labelen (met naam van het deelnemende kind).

 

We houden rekening met de jongste leerlingen van de groep, ze mogen om 12 uur aansluiten.

Er zijn in geen geval juwelen toegelaten. Wij willen niet dat hun mooie oorbellen ergens verloren gaan.
Naar jaarlijkse gewoonte: alle festivalbandjes af!

Er zullen nog duidelijke richtlijnen volgen i.v.m. haar. Probeer in ieder geval al zoveel mogelijk thuis te doen. Indien dit niet kan, is dat geen probleem, dan helpen wij je verder. Neem alvast zwarte rekkers en speldjes mee. Gekleurde rekkers, speciale speldjes of andere tierlantijntjes zijn dat weekend niet nodig. Gebruik genoeg haarlak zodat alles blijft zitten.

PODIUMREPETITIES

Wat?
Repetities op het podium om de laatste details te oefenen. Zo kunnen we zelfverzekerd het showweekend beginnen!

Wanneer?
De week voor de dansshow
Het volledige rooster kan je hier bekijken.

Waar?
CC Den Hoogen Pad, Elisabethstraat 3, 9991 Adegem

MAANDAG 22 MEI 2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

DINSDAG 23 MEI 2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

230523 update

WOENSDAG 24 MEI 2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

DONDERDAG 25 MEI 2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

UITVOERINGEN

CC Den Hoogen Pad, Adegem

Alle crew/compagnie dansers moeten zowel op zaterdag als zondag van het showweekend aanwezig zijn: zij dansen 4 shows!

PLANNING ZATERDAG 27 MEI 2023 & ZONDAG 28 MEI 2023

  • 13u Iedereen aanwezig – kleuters repeteren nog eens op podium
  • 14:30 Start show 1  (middenin de show valt een korte pauze)
  • 17:00 Einde show 1

17u-18u Pauze

  • 18:00 Verzamelen in de kleedkamer
  • 19:00 Start show 2  (middenin de show valt een korte pauze)
  • 21:30 Nagenieten
Op zaterdag wordt tweemaal show A uitgevoerd en op zondag tweemaal show B. Dansers worden verwacht beide shows te dansen op de dag(en) dat ze mogen aantreden.

SHOW A: ZATERDAG 27 MEI2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

SHOW B: ZONDAG 28 MEI 2023 - CC Den Hoogen Pad, Adegem

Miniteam – crews en compganies nemen deel in show A en B

HAAR & MEEBRENGEN

Klik om schema groter te zien. Onderaan foto’s met voorbeelden van kapsels.

HELPENDE HANDEN

Net als alle andere jaren hebben we terug helpende handjes nodig tijdens de repetities en tijdens het showweekend. Dankzij de vrijwilligers kunnen we dit samen tot een goed einde brengen. Aanmelden kan via dit inschrijvingsformulier. Wij nemen komende weken contact met je op! Omdat we graag willen dat iedereen van zijn/haar taak goed op de hoogte is, is er een infomoment na de finaledans op 23 april (Sporthal, Sint-Laureins).

Close Menu